wtorek, 1 marca 2011

Superbezpieczne Audi A8

Niemiecki producent proponuje klientom z poczuciem zagrożenia opancerzoną wersję przedłużonego modelu A8.

Póki co wiadomo, że pierwsze egzemplarze zobaczymy latem. Nie wiadomo nic o technologii, w jakiej szykowane są opancerzone modele - fabryka w Neckarsulm, w której przerobienie zwykłego A8 na czołg trwa 450 roboczogodzin, to miejsc, do którego nie wolno wejść nawet z telefonem, by przypadkiem jakaś informacja, albo zdjęcie z procesu przygotowania, nie dostało się w niepowołane ręce.
A8L ma 5,27 metra długości i spełnia wyśrubowane wymogi dotyczące ochrony balistycznej i odporności na eksplozje. Aluminiowa rama Audi została zaopatrzona w panele zbudowane z ekstremalnie wytrzymałych materiałów, takich jak formowana na gorąco zbrojona stal, tkaniny aramidowe, specjalne stopy aluminium czy wielowarstwowe szkło. Elementy te ważą 720 kg, a to jeszcze nie koniec niespodzianek - progi i podłoga zostały zabezpieczone opancerzoną podłogą (+300 kg), specjalne szkło do szyb i wzmocnienia drzwi ważą dodają kolejne 360 kg. Auto posiada do tego system gaśniczy, czy układ odprowadzania dymu.
Źródłem napędu jest 6,3-litrowy silnik W12 o mocy 500 KM i momencie obrotowym 625 Nm. Czołg Audi przyspiesza dzięki niemu do 210 km/h, a pierwszą setkę ma na prędkościomierzu po 7,3 sekundy od startu.
By udźwignąć całą tę ciężką maszynerię poprawiono zawieszenie i układ hamulcowy. W nadkolach znalazły się 19-calowe felgi z kutego aluminium i opony z wysokim indeksem nośności, zdolne do podróży z prędkością 80 km/h bez powietrza.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz